HOME MANUAL REJESTRACJA FAQ KONTAKT FORUM

Dodatki

Start Charakterystyka systemu Zarzadzanie stronami Zarzadzanie linkami Czarna lista Program Partnerski Troche o banowaniu i spamie Konta Premium Dodatki

Kodowanie strony

Sposob wyświetlania znaków na stronie. W naszym systemie są do wyboru dwa systemy kodowania znaków.

ISO-8859-2 - jest częścią standardu kodowania znaków zdefiniowanego przez organizację ISO. Składa się ze 191 znaków łacińskiego pisma. Głownie wykorzystywany na polskich stronach. Używając tego zestawu znaków da się zapisać teksty w językach bośniackim, chorwackim, czeskim, węgierskim, polskim, rumuńskim, serbskim (w łacińskiej transkrypcji), serbsko-chorwackim, słowackim, słoweńskim, jak również w górno- i dolnołużyckim. Aby zdefiniować sposób kodowania należy do metatagow w języku html dodać ta linijkę: ‹meta http-equiv="Content-type" content="text/html; charset=iso-8859-2"› Dla xhtml ‹meta http-equiv="Content-type" content="text/html; charset=iso-8859-2" /› UTF-8 to system kodowania Unikodu (komputerowy zestaw znaków mający w zamierzeniu obejmować wszystkie pisma używane na świecie. Definiują go dwa standardy - Unicode oraz ISO 10646. Znaki obu standardów są identyczne.) Za pomocą tego systemu można przedstawić wiele znaków, nie tylko polskie ogonki. Aby zdefiniować sposób kodowania należy do metatagow w języku html dodać ta linijkę: ‹meta http-equiv="Content-type" content="text/html; charset=utf-8"› Dla xhtml ‹meta http-equiv="Content-type" content="text/html; charset=utf-8"›
Pamiętaj!! Jeśli strona kodowania na stronie jest ISO-8859-2 lub UTF-8 to wybierz w naszym systemie odpowiedni typ kodowania. W przeciwnym wypadku strona nie zostanie przyjęta.

CHMOD

Chmody to nic innego jak prawa dostępu do danego pliku. Dzięki nim można np. zdefiniować czy dany plik można odczytywać, czy zapisywać. Aby ustawić CHMODY wystarczy najprostszy manadżer ftp, ja polecam Total commander. Zaznaczasz plik/pliki lub folder i z menu rozwijalnego wybierasz: plik -› zmień atrybuty (file -› change atributes). Wyskoczy okienko z pytaniem, jakie chcesz nadać prawa. Wpisujesz odpowiednia liczbę (np. 666 ‹- chmody dla plików linkme) i zatwierdzasz zmiany.

Indeksacja w google

Jak już pewnie wiesz, nie akceptujemy stron i linków które są nie zaindeksowane w wyszukiwarce google. Aby sprawdzić czy strona jest zaakceptowana należy wejść na stronę google.pl (lub google.com - jak kto woli) i wpisać - site:twojadomena.com i nacisnąć enter. Jeśli pojawia się linki do Twojej strony oznacza to ze jesteś w google i możesz dodać stronę/link do linkme.

Co zrobić, aby być zaindeksowanym? Wystarczy ze dodasz swoja stronę do 10 najlepszych i najpopularniejszych katalogów i poczekasz na efekty. Jeśli w przeciągu 4 dni Twoja stronie nie zostanie zindeksowana w google, dodaj ja do kolejnych 10 katalogów i czekaj kolejne 3-4 dni. Jeśli dalej nie będziesz w google, to znaczy ze Twoja domena jest zbanowana i długo jej nie będzie w indeksie wyszukiwarki.

Bezwzględnym warunkiem dodania strony do systemu jest zaindeksowanie przez wyszukiwarkę strony głównej.

Link in

Sa to linki kierujące do Twojej strony. Statystyke ta bierzemy prosto z google. Aby się dowiedzieć ile masz linków "wchodzących" wpisz w oknie wyszukiwarki link:twojadomena.com

Linki "wchodzące" aktualizujemy w momencie, kiedy je google zaktualizuje. Z reguły taka aktualizacja odbywa się podczas aptejdu PageRank, czyli raz na 3-4 miesiące. Ale są wyjątki od tej reguły.

Bledy 4xx i 5xx

Sa to błędy protokołu http. Ponizej zamieszczam listę najczęściej spotykanych błędów.

Kod Komunikat wyjasnienie
200 OK Zawartość żądanego dokumentu, czyli wszystko w porządku
301 Moved Permanently Trwale przeniesiony, często używany, jeśli chcemy, aby użytkownik był przenoszony z domeny xyz.com na xyz1.com
403 Forbidden Zakaz dostępu.
404 Not Found Nie znaleziono dokumentu/strony itp. -> strony nie ma
500 Internal Server Error Serwer padł, więc i strona tez.

Page Rank

Metoda nadawania indeksowanym stronom internetowym określonej wartości liczbowej, oznaczającej jej jakość. Algorytm PageRank jest wykorzystywany przez popularną wyszukiwarkę internetową Google. Obecnie PR nie jest aż tak ważny jak parę lat temu, więc nie należy się sugerować popularnością strony na podstawie PR.

Aby sprawdzić swój PR zainstaluj google bar do swojej przeglądarki lub wejdź na ta stronę: http://www.checkpagerank.com/
PR jest aktualizowany raz na 3-4 miesiące.

Redirect

Jest to automatyczne przeniesienie użytkownika na inna stronę. Na przykład ze strony www.ala.com na www.tomek.com. Bardzo tego nie lubimy i często banujemy takie strony.

Curl()

Zacznijmy najpierw od rozszyfrowania skrótu cURL, jest to skrót od Client URL (URL klienta). Funkcje cURL pozwalają na tworzenie połączeń przez FTP, HTTP, HTTPS, Gopher, Telnet, DICT, FILE i LDAP. Jest to biblioteka potrzebna do działania naszego systemu. Aby sprawdzić czy ja posiadasz utwórz plik .php i umieść w nim ten kod: ‹? if( function_exists('curl_init') ) { echo('Tak (curl)'); } ?› Jeśli zobaczysz napis "Tak (curl)" oznacza to ze masz curl na swoim serwerze.

Czegoś brakuje?

Jeżeli uważasz ze w manualu brakuje jakichś istotnych informacji, prześlij sugestię na adres mard / / linkme.pl.

Copyright © 2006-2007 LinkMe.pl
Wszelkie prawa zastrzezone.